Na e-shopu stále pracujeme, aby byl Váš nákup co nejpohodlnější. Expedice objednávek je prováděna každý pracovní den. Máte-li nějaké otázky, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám pomůžeme! Děkujeme Vám za podporu.

Udělali jsme chybu! změna nebyla snadná ale byla nutná!

Dnešní článek je zejména vysvětlením pro vás, naše zákazníky, kteří nás sledujete a podporujete projekt DobroDílo od našeho úplného začátku. Pokud jste si oblíbili naše ručně vyráběná mýdla a pravidelně je od nás odebíráte, určitě jste si všimli, že došlo ke změně cen mýdel na e-shopu. Rádi bychom vám objasnili, proč k tomu došlo a co nás k tomuto rozhodnutí vedlo.


Nejprve bychom se ale měli vrátit na úplný začátek, a to do chráněné dílny v Dobromysli. Zde hendikepovaní klienti v rámci nácviku pracovních dovedností, ručně vyrábějí mýdla a další výrobky. Většina nákladů na výrobu jako například energie a nájem jsou v chráněných dílnách hrazeny z dotací. Důležité je také upozornit na to, že klienti za svou „tréninkovou“ práci nedostávají zaplaceno. Není se tedy čemu divit, že ceny u takových výrobků jsou velice nízké, protože se do nich nezapočítávají téměř žádné nákladové položky. Kdybyste takovou cenu stanovenou pouze na ceně materiálu použili v modelu klasického podnikání, kam spadá také podnikání sociální, jistě byste se na trhu moc dlouho neudrželi.

Návrh bez názvu (12)
A tady se musíme přiznat k naší velké chybě, ke které došlo už v začátcích fungování DobroDíla. Z nezkušenosti a z velké části také z neznalosti došlo k přebrání cen nastavených v chráněné dílně v Dobromysli. Jejich hladina, ale vůbec nekorespondovala s náklady, které DobroDílo reálně mělo a má. My jako sociální podnik máme naše pracovní místa pro lidi s mentálním hendikepem dotovaná od úřadu práce. Dotace se ale vztahuje pouze na jejich část. Zbytek financí na mzdy, a také na nájem prostorů mýdlárny, energie, služby a materiál na výrobu mýdel, si musíme vydělat sami.


K tomuto zjištění jsme došli i díky podpoře a školení v projektu Impact First, který se věnuje podpoře projektů, tak aby byli nejen společensky prospěšné ale také finančně stabilní a úspěšné. V tomto programu jsme v minulých týdnech absolvovali workshop na téma cenotvorba vedený Kamilem Pošvicem, který se v obchodě pohybuje již 22 let. Zjistili jsme, jak je důležité mít kvalitně a promyšleně stanovenou cenu v závislosti na nákladech ale také na konkurenci.
Stáli jsme před rozhodnutím, zda zvýšit ceny, tak aby korespondovaly s našimi náklady, anebo jsme mohli ceny zachovat na původní hladině, ale jako podnik bychom byli na hranici udržitelnosti.

Návrh bez názvu (5)
K tomu jsme se ale v našich cílech nezavázali. Chceme vytvořit podnik, který je finančně stabilní, tak abychom moli dále poskytovat a rozšiřovat pracovní nabídku pro lidi s hendikepem. To je smysl naší existence, kterého chceme ve společnosti dosáhnout.
Zvýšení cen je pro vás možná překvapující a nemilá zpráva. Věřte ale, že tak jako v životě i v podnikání není nic neměnné a rozhodování o této nepopulární změně pro nás nebylo jednoduché, ale bylo nutné.


Nicméně jsme si k této změně pro vás připravili i nové atraktivnější balení, rozšíření sortimentu, ale třeba i jen prosté poděkování v každém balíčku či malé překvapení pro vás. Tím chceme říct, že na projektu DobroDílo neustále pracujeme a dáváme do něj velkou část naší energie a obrovský kus srdce.


Věříme, že ve světle těchto skutečností, je pro vás náš krok více pochopitelný a že nás v tom nenecháte, protože DobroDílo + VY = normální a důstojná práce a život pro lidi s hendikepem

 

Návrh bez názvu (10)        Návrh bez názvu (1)        Návrh bez názvu (6)

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací zde.