Udělali jsme chybu! změna nebyla snadná ale byla nutná!

Dnešní článek je zejména vysvětlením pro vás, naše zákazníky, kteří nás sledujete a podporujete projekt DobroDílo od našeho úplného začátku. Pokud jste si oblíbili naše ručně vyráběná mýdla a pravidelně je od nás odebíráte, určitě jste si všimli, že došlo ke změně cen mýdel na e-shopu. Rádi bychom vám objasnili, proč k tomu došlo a co nás k tomuto rozhodnutí vedlo.


Nejprve bychom se ale měli vrátit na úplný začátek, a to do chráněné dílny v Dobromysli. Zde hendikepovaní klienti v rámci nácviku pracovních dovedností, ručně vyrábějí mýdla a další výrobky. Většina nákladů na výrobu jako například energie a nájem jsou v chráněných dílnách hrazeny z dotací. Důležité je také upozornit na to, že klienti za svou „tréninkovou“ práci nedostávají zaplaceno. Není se tedy čemu divit, že ceny u takových výrobků jsou velice nízké, protože se do nich nezapočítávají téměř žádné nákladové položky. Kdybyste takovou cenu stanovenou pouze na ceně materiálu použili v modelu klasického podnikání, kam spadá také podnikání sociální, jistě byste se na trhu moc dlouho neudrželi.

Návrh bez názvu (12)
A tady se musíme přiznat k naší velké chybě, ke které došlo už v začátcích fungování DobroDíla. Z nezkušenosti a z velké části také z neznalosti došlo k přebrání cen nastavených v chráněné dílně v Dobromysli. Jejich hladina, ale vůbec nekorespondovala s náklady, které DobroDílo reálně mělo a má. My jako sociální podnik máme naše pracovní místa pro lidi s mentálním hendikepem dotovaná od úřadu práce. Dotace se ale vztahuje pouze na jejich část. Zbytek financí na mzdy, a také na nájem prostorů mýdlárny, energie, služby a materiál na výrobu mýdel, si musíme vydělat sami.


K tomuto zjištění jsme došli i díky podpoře a školení v projektu Impact First, který se věnuje podpoře projektů, tak aby byli nejen společensky prospěšné ale také finančně stabilní a úspěšné. V tomto programu jsme v minulých týdnech absolvovali workshop na téma cenotvorba vedený Kamilem Pošvicem, který se v obchodě pohybuje již 22 let. Zjistili jsme, jak je důležité mít kvalitně a promyšleně stanovenou cenu v závislosti na nákladech ale také na konkurenci.
Stáli jsme před rozhodnutím, zda zvýšit ceny, tak aby korespondovaly s našimi náklady, anebo jsme mohli ceny zachovat na původní hladině, ale jako podnik bychom byli na hranici udržitelnosti.

Návrh bez názvu (5)
K tomu jsme se ale v našich cílech nezavázali. Chceme vytvořit podnik, který je finančně stabilní, tak abychom moli dále poskytovat a rozšiřovat pracovní nabídku pro lidi s hendikepem. To je smysl naší existence, kterého chceme ve společnosti dosáhnout.
Zvýšení cen je pro vás možná překvapující a nemilá zpráva. Věřte ale, že tak jako v životě i v podnikání není nic neměnné a rozhodování o této nepopulární změně pro nás nebylo jednoduché, ale bylo nutné.


Nicméně jsme si k této změně pro vás připravili i nové atraktivnější balení, rozšíření sortimentu, ale třeba i jen prosté poděkování v každém balíčku či malé překvapení pro vás. Tím chceme říct, že na projektu DobroDílo neustále pracujeme a dáváme do něj velkou část naší energie a obrovský kus srdce.


Věříme, že ve světle těchto skutečností, je pro vás náš krok více pochopitelný a že nás v tom nenecháte, protože DobroDílo + VY = normální a důstojná práce a život pro lidi s hendikepem

 

Návrh bez názvu (10)        Návrh bez názvu (1)        Návrh bez názvu (6)